Aromatherapy - Rawatan Paling Popular Holistic Of Umur kami

Aromatherapy - Rawatan Paling Popular Holistic Of Umur kami

Aromaterapi ialah sains menggunakan minyak pati dengan cara yang menggalakkan rasa yang lebih baik kesejahteraan. Hari ini, sains perubatan moden datang untuk bersetuju bahawa minyak pati boleh digunakan untuk tujuan terapeutik. Banyak mungkin akan terkejut untuk mengetahui manfaat fisiologi dan psikologi Aromaterapi. "Keseluruhan" idea Aromaterapi adalah untuk memberi tumpuan untuk cuba untuk merawat orang keseluruhan, tumpuan kepada punca penyakit ini dan juga pada gejala. Dengan sambungan minda, badan dan semangat Aromatherapy bertujuan untuk mencapai maksimum kesejahteraan.

Aromaterapi membantu melegakan kesakitan fizikal dan rasa tidak selesa

Apabila seseorang menyebut Aromaterapi, perkara pertama yang berdering dalam telinga seseorang ialah ia membantu melegakan kesakitan fizikal dan rasa tidak selesa yang disebabkan oleh fibromyalgia. Aromaterapi kebanyakannya diberikan untuk mengurangkan simptom stres di kalangan rakyat. Satu contoh yang baik ini adalah minyak selasih yang biasanya diberikan untuk mengenang kembali kesakitan fizikal.

Peranan aromaterapi dalam rawatan kanser

Walaupun minyak pati mungkin tidak langsung merangsang sistem imun; mereka boleh membantu dalam melawan kanser dengan meningkatkan keupayaan sistem untuk melawan jangkitan. Aromaterapi juga boleh digunakan untuk merawat / menyembuhkan luka terbakar yang disebabkan oleh rawatan radiasi, mengurus kerugian-of-ingatan dan melegakan kebimbangan pra-rawatan dan gejala-gejala lain kanser.

Aromaterapi merangsang saliran limfa

Minyak tertentu boleh mempunyai ciri-ciri antibakteria dan boleh merangsang saliran limfa. Sejak itu, ia mempunyai banyak kegunaan yang terdiri daripada menguruskan kebimbangan untuk membantu dengan tidur, ketenangan dan ingatan.

Peranan aromaterapi dalam menenangkan fikiran

Minyak pati yang diserap ke dalam badan dengan penyedutan dan penyerapan oleh kulit. Apabila minyak pati dihidu, ia mengaktifkan sel-sel saraf yang menghantar impuls yang merangsang otak dan menghasilkan perasaan positif dan emosi, manakala pada masa yang sama bahan-bahan masa satu minyak pati yang telah disediakan ke dalam paru-paru dan kemudian dengan cepat diserap ke dalam aliran darah menenangkan fikiran dan badan.

Aromaterapi adalah kaedah penting untuk bersantai, tekanan, kejelasan mental, dan sakit kepala pembasmian. Ia boleh menyembuhkan insomnia, kemurungan, menyembuhkan selsema, menyembuhkan luka, masalah artritis, penyakit kulit; pencernaan, keadaan pernafasan dan boleh meningkatkan peredaran dan meningkatkan sistem imun. Walaupun, keberkesanan urut aromaterapi terbukti secara saintifik, anda perlu sentiasa ingat bahawa terapi alternatif disediakan percuma kepada perubatan konvensional.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar