Bagaimana untuk menghilangkan Nasty Ketua Selsema

Bagaimana untuk menghilangkan Nasty Ketua Selsema

Dari kesukaran bercakap kepada kesesakan yang tidak terperi sakitnya, selsema kepala tidak menyenangkan. Kebanyakan rhinoviruses lepas 7-10 hari, yang sekian lama menderita. Nasib baik, anda mungkin tidak perlu menderita teruk, dan mungkin tidak lama. Langkah-langkah berikut boleh memberi manfaat.

1) pesanan Doktor: Rehat dan minum banyak air adalah apa yang kebanyakan doktor akan memberi nasihat jika anda menangkap penyakit yang sejuk atau lain-lain, dan doktor yang tepat. Air, jus, teh herba, semua itu akan membantu mengusir sistem anda dan menjaga anda dengan baik terhidrat. Rehat membolehkan fungsi penyembuhan semulajadi badan bekerja terbaik, semua yang akan membantu anda sembuh dengan lebih cepat.

2) Steam: Anda mungkin perasan bahawa mandi air panas membantu jelas sinus anda. Anda tidak semestinya perlu masuk ke dalam air untuk menggunakan teknik ini bermanfaat. Duduk di dalam bilik mandi berwap akan bekerja, tetapi ada alternatif yang lebih baik. Letakkan cawan suku cuka (apple cider adalah yang terbaik) dalam satu cawan air. Membawanya ke mendidih, kemudian bernafas stim. Jangan bimbang jika anda tidak boleh bernafas melalui hidung anda pada mulanya, ia mungkin mengambil masa sedikit untuk itu berlaku.

3) Echinacea: Mengambil herba ini sentiasa tidak akan benar-benar membantu dan sebenarnya boleh menyebabkan kemudaratan kepada sistem imun anda. Walau bagaimanapun, anda boleh mengambil ia selama sepuluh hari hingga dua minggu pada satu masa. Jika anda tahu anda telah terdedah kepada penyakit yang sejuk atau lain-lain, mula mengambilnya. Jika anda mendapat terkejut dengan itu, bermula apabila anda rasa gejala datang di atas. Jangan gunakan Echinacea jika anda mempunyai gangguan auto-imun atau anda mengambil immunosuppressants.

4) Cinnamon: Air rebusan kulit kayu manis boleh membantu anda mendapat lebih sejuk anda. Anda boleh mendapatkan bersedia dibuat teh dalam kebanyakan pasar raya, atau anda boleh pop sebatang rempah di dua cawan air dan reneh sehingga ia dikurangkan kepada satu cawan. Walaupun ia menggelegak, bernafas wap yang mungkin berguna. Jika anda menghidap diabetes, anda mungkin mahu mengelakkan kaedah ini atau pastikan untuk memeriksa gula darah anda lebih kerap, kerana ia boleh menyebabkan ia pergi terlalu rendah.

5) Eucalyptus: Banyak ubat batuk dan Pembersihan wap mengandungi minyak kayu putih, dan ia boleh menjadi sangat berguna. Jika anda menggunakan sapu, meletakkan dab sedikit di bawah hidung boleh membantu juga. Jangan gunakan minyak ini pada atau sekitar kanak-kanak di bawah dua tahun. Kanak-kanak di bawah enam tidak perlu mengambil apa-apa dengan kayu putih di dalamnya. Jika mereka terdedah muda ini, ia boleh menyebabkan gangguan pernafasan yang serius.

Seperti mana-mana set ubat-ubatan rumah, berbincang dengan doktor anda tentang menggunakan mereka. Memberi senarai lengkap ubat-ubatan, herba dan makanan tambahan lain yang anda ambil, untuk mengelakkan interaksi. Ini adalah lebih penting jika anda mengambil ubat yang diberikan oleh lebih daripada satu doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar