Mendengar Badan Anda Atau Adakah ia akan Shout Louder

Mendengar Badan Anda Atau Adakah ia akan Shout Louder

Badan kita mempunyai cara untuk berkomunikasi dengan kami. Mereka mungkin memberikan kita kesakitan, keletihan, gatal, atau senak. Semua ini adalah isyarat yang diberikan oleh badan kita untuk mendapatkan perhatian kita untuk menetapkan masalah asas. Isyarat-isyarat ini sering disalah tafsir sebagai gangguan walaupun. Dan kadang-kadang sukar untuk membezakan apabila kita mempunyai masalah sebenar dan apabila kita tidak.

Ambil sebagai contoh seseorang yang mempunyai sakit gigi yang sangat buruk. Mereka boleh mengambil sesuatu yang membosankan kesakitan, tetapi kesakitan yang ada sebab-sebab. Mereka mungkin memerlukan rawatan pergigian segera. Jika mereka terus mengabaikan kesakitan, mereka mungkin memerlukan rawatan di hospital. Dan beberapa gigi dan gusi kuman telah dikaitkan dengan keadaan seperti penyakit jantung; jadi sakit gigi bukan sesuatu yang boleh deria atau diabaikan.

Dan sesiapa yang telah patah tangan atau kaki akan memberitahu anda bagaimana dahsyat rasa sakit itu. Ini adalah kerana badan itu mengatakan bahawa kita perlu mendapatkan bantuan. Badan terus meminta bantuan ini sehingga kita mencari dan menyelesaikan masalah.

Kadang-kadang bagaimanapun, tanda-tanda amaran lebih daripada bisikan mendesak daripada jeritan yang kuat. Sebagai contoh, asma, ekzema, satu benjolan luar biasa atau sekaligus, dan sebagainya. Dalam kes ini, kita perlu mendapatkan bantuan perubatan dan juga melakukan semua yang kami mampu untuk membantu diri kita untuk kesihatan yang lebih baik. Sebagai contoh, seseorang yang mengalami keletihan diberi peringatan oleh doktor mereka bahawa mereka mempunyai tanda-tanda awal kencing manis. Serta mengambil nasihat doktor mereka, mereka juga boleh membuat perubahan kepada diet dan senaman mereka untuk mengakaskan atau mengawal keadaan sebelum ia boleh tahan.

Dan setiap sekarang dan kemudian saya mendapat pelanggan dengan manifestasi fizikal seperti Sindrom Keletihan Kronik atau Multiple Kimia Sensitiviti yang mahu bekerja dan bermain dengan cara ke atas apa yang tubuh mereka dapat menampung. Keadaan seperti ini hanya badan bercakap dengan pemiliknya, dan jika pemilik tidak mendengar dan melambatkan, badan akan mengambil jalan keluar dengan menjerit. Kadang-kadang orang mahu makan makanan ringan dan mengambil senaman. Orang lain mungkin ingin bawah-makan dan lebih-latihan untuk menjadi kurus. Dan kemudian mereka tertanya-tanya mengapa mereka merasa sakit atau mendapat penyakit. Dan ia adalah mudah untuk tertanya-tanya. Budaya moden-hari kita tidak menggalakkan pemikiran holistik. Dan ia adalah perkara biasa bagi orang-orang tidak menyedari bagaimana untuk hidup secara holistik.

Semua tidak hilang walaupun. Dan tidak ada masa yang lebih baik daripada sekarang. Mungkin kita semua boleh mengambil masa beberapa minit dari jadual kami sibuk dan bertanya kepada diri sendiri bagaimana kita boleh mendengar lebih baik untuk badan kita hari ini. Dan apa sahaja ayat-ayat datang kepada kita boleh menunjukkan kita jalan ke hadapan. Kemudian kita boleh mengadakan dialog dengan badan kita. Dan ini membawa untuk memperbaiki kefahaman dan kerjasama. Jadi, apa yang anda fikir badan anda memberitahu anda hari ini?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar