Rawatan Holistik Tinnitus

Rawatan Holistik Tinnitus

Menggunakan lima kaedah yang unik dengan rawatan semulajadi dan holistik, mengalahkan tinnitus dan menghilangkan bunyi di dalam kepala anda dan ia akan mengembalikan keseimbangan dalaman anda, memulihkan tahap tenaga anda dan meningkatkan kualiti hidup anda secara mendadak tanpa menggunakan ubat-ubatan, pembedahan berisiko dan terapi audio juga menjimatkan banyak wang dalam proses.

Gingko biloba telah dikenali untuk membantu dengan tinnitus. Gingko biloba bekerja dengan otak sebagai pensintesis. Berhubung dengan tinnitus ia akan menguatkan dan menyembuhkan mana-mana saraf yang mungkin telah rosak yang boleh menyebabkan tinnitus.

Vitamin C meningkatkan kadar metabolik yang membolehkan badan anda untuk memecahkan tisu yang rosak di dalam telinga yang lebih baik jika itu adalah masalah. Vitamin C adalah salah satu rawatan semula jadi dan holistik tinnitus yang akan membantu badan anda melawan sebarang selesema atau jangkitan yang boleh menjejaskan kawasan sinus.

Lain-lain rawatan semula jadi dan holistik tinnitus termasuk jus bawang. Jus bawang adalah baik untuk mengepam keluar kawasan sinus dan melegakan tekanan ke atas terusan telinga.

Satu lagi set termasuk terapi warna di mana anda merenung warna biru selama 30 minit kemudian mengikutinya dengan indigo atau ungu selama 10 minit. Ini sepatutnya menenangkan saraf tinnitus.

Pencegahan adalah mungkin yang terbaik dan rawatan yang paling semula jadi dan holistik tinnitus. Jika anda hanya mengelakkan tempat-tempat yang kuat atau jika anda memakai pelindung telinga yang betul apabila anda menghadiri konsert atau di tapak pembinaan, risiko anda untuk tinnitus mengurangkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar